Després de passar per un document visual en què hi havien imàtgens de la Terra durant el pas del dia a la nit i, al mateix temps, de diferents plataformes continentals, mars, illes i colors de deserts, d'Europa, del Brasil, etc. i de llegir un document sobre innovació en què se'ns exposaven molts dels invents que han capgirat la història de la humanitat, podem tractar un tema nou: els mitjans que tenim a l'abast.
Potser, al llarg del segle passat (s. XX) i també del present, comencem a assistir a una situació nova: tenim molts mitjans al nostre abast i hem de triar-ne. La immensitat de documents que figuren a Internet, de llibres que hi han en una llibreria, de material musical que podem trobar a una biblioteca i tot (o, fins i tot, a una gran superfície comercial) ens obliga a fer una tria. I, en molts d'aquests casos, triem per formes que s'han consolidat com a positives (les "obres clàssiques") o per formes innovadores en qualsevol camp de la humanitat (per exemple, la psicologia positiva, la PNL, el pensament positiu, el pensament creatiu, etc.). Potser busquem més la qualitat que la quantitat... per primera vegada, és a dir, el ser per damunt del tindre, la qual cosa és un pas avant. O així actuen els jóvens d'ara, atenent als darrers estudis.
Igualment, quan assistim a una tria, fem una inclusió del que s'ajusta a la nostra forma de ser. Així, si promocionem la senzillesa i els valors, és més fàcil que ens inclinem per les obres clàssiques (les contemporànies i tot i que encara es mantenen vives) i que, alhora, actuem a favor de les innovacions que, per intuïció, ens fan pensar que aportaran novetat, innovació i una visió positiva, creativa i ecohumanista o de pensament lliure a la societat i a llarg termini i tot.
Com a exemple, durant el darrer any he accedit a llibres que, tot i els anys, continuen amb força i com a exemplars, com ara, "El camí del ser" (Carl Rogers) o a alguns llibres del Dr. Vander, elaborats pels anys seixantes i que, en molts aspectes, encara continuen vigents. Quan veig que un llibre incorpora novetat, actualitat i... possibilitat de convertir-se en una font de la qual podrem xuplar molt a llarg termini i tot, val la pena invertir i, per què no, compartir eixos coneixements amb les persones que fan vida amb nosaltres (per exemple, per mitjà de l'acte de deixar un llibre i tot).
Que fluïsca la cultura... i que es renove, per mitjà de la creativitat.
Quins canvis faríeu a una classe per a explicar la importància de la creativitat en l'avanç cultural?
dijous, 25 de març del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada