Una persona, com també un mestre universitari, pot ser mà de ferro en guant de seda, és a dir, una persona amb principis i, alhora, amb mà esquerra, flexible. Una de les eixides que tenim per a presentar a l'alumne aquesta possibilitat, sobretot per a conservar la seua independència i ajudar-li en el camí cap al lideratge com a professional de l'ensenyament (universitari o no) o com a persona (ja fora de la Universitat) és dedicar un temps de la setmana a tècniques que trauen aquesta part de la persona, al meu parer, imprescindible... en l'ensenyament. Formes d'accedir:
1. Lectura de biografies de persones famoses.
2. Dedicar un temps (per exemple, uns vint minuts a la setmana) a lideratge i comunicació: lideratge per a ser portadors i caps de la nostra vida, comunicació per a mostrar-nos oberts al proïsme i a les persones (creatius).
3. Que els alumnes dediquen deu minuts (cadascú) i com a mínim, a exposar sobre algun tema lliure enmig de la classe (com si es tractara d'una tesi doctoral), perquè aprenguen i valoren la importància de la comunicació veraç i fiable de les seues emocions, dos punts molt importants.
4. Que aporten informació, comentaris, idees, alternatives docents o de gestió empresarial (perquè és el tema en què més es tracta el lideratge), de PNL, etc. a la classe i, per exemple, dedicar dos dies al mes a fer una exposició global i en què totes les contribucions tinguen entrada (com si fóra una pluja d'idees). També hi hauria una alternativa, tan interessant a llarg termini (sobretot per a aquelles persones que no tinguen accés a Internet): que s'imprimiren els documents trets d'un bloc col·lectiu i singular alhora. Col·lectiu perquè seria el de la classe i singular perquè totes les persones podrien tindre accés lliure.
Aquestes eixides (i més) són factibles per a treballar el lideratge (també a la Universitat) i fer que els alumnes (com també els mestres, per mitjà dels alumnes i de la curiositat que acompanyaria el procés de recerca del tema entre tots) aprenguen de persones que han influït molt en la història del pensament lliure i de la creativitat.
¿Què penseu i què faríeu si fóreu mestres universitaris o si llegíreu aquestes línies en una revista sobre ensenyament?
dilluns, 15 de març del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada