És fonamental, per a l'educació, que les persones que participem de l'ensenyament i de l'aprenentatge, tinguem espais en què contactar amb les plantes i els arbres. No sols afavorixen la millora de la salut, sinó també faciliten la concentració i dormir amb major tranquil·litat. I en la societat en què vivim, convé que recuperem la relació històrica amb la natura. I si no ho fem de manera directa dins de l'aula (o l'espai en què treballarem), al meu parer, interessa que posem cartells o pòsters en què apareguen imàtgens que facen eixe paper.
Igualment considere fonamental que, dins de les possibilitats, fem classe en contacte amb la natura. Almenys unes vegades al mes. Si recuperem el contacte amb la natura, també reincorporarem actituds que ens portaran cap a un altruisme, un sentit de la cooperació (molt entroncada amb l'actuació natural de la natura, valga la redundància), una valoració de les diferències com a aspecte positiu (hi han moltes espècies vegetals i animals en la natura) i, a més, evolucionarem cap a formes universalistes que es mostraran respectuoses amb la singularitat que portem cada persona.
Temes així, des del meu punt de vista, convindria incorporar en els mètodes d'estudi i, sobretot, en la tasca educativa i, per descomptat, en les relacions alumne / mestre... i també en l'orde arquitectònic i organitzatiu del centre en què compartirem espai les dos bandes. Són importants, com l'espontaneïtat, la calma i el bon humor, almenys com a bons aliats del pensament creatiu i de l'educació tranquil·la i centrada en l'alumne i la creativitat, com també la música ambiental (tranquil·la) i la narració d'experiències o històries personals (per a treballar la sensibilitat)... Aprofitem el que hi ha al nostre voltant, i traiem-ne partit!
Que tingueu un bon cap de setmana.
diumenge, 14 de febrer del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada