dijous, 18 de febrer de 2010

Amistats plenes d'humor

Comence aquest escrit a mitjan vesprada i després d'una estona de pluja agradable. Hui parlarem sobre les amistats plenes d'humor que podem aplegar a crear entre el mestre i l'alumne.


Així, de la mateixa manera que de matí he tingut la sort de passejar per un document sobre humor i actualitat espanyola (enviat per un amic), també podem compartir temps d'humor amb l'estudiant (i amb col·legues o amb els que fan de mestres de nosaltres): tots aprenem de tots, i una de les coses que més interessa aprendre i difondre a la Universitat, i sempre atenent al meu parer i a estudis sobre psicologia positiva i creativitat, és el sentit de l'humor.


Un professor que protegix l'humor, és a dir, que el presenta a la classe (bé de manera espontània, bé perquè decidix tindre'l com a un ingredient més i que finalment l'incopora amb naturalitat) té més possibilitats de crear escola, de crear alumnes interessats per la Universitat i el seu futur professional (el qual naix del present que ara vivim) i, per damunt de tot, de fer que l'alumne també el transmeta a nivell social, contribució que em pareix essencial.


Així, si en participem, formarem part d'una societat amb més possibilitats de viure alegre, de desenvolupar iniciatives (recordem que l'humor és un component actiu del pensament creatiu), d'alliberar-se per mitjà de les excentricitats (com hui he tingut l'ocasió de veure durant el programa que presenta Karlos Arguiñano), de sentir més amor per la vida i pel present i, així, de gaudir del fet d'aprendre i, si apleguen a mestres (en actiu o en qualitat de mestres "acting as if", això és, de mestres virtuals com a professionals i que fruïxen com a persones) de sentir-se alumnes que fan de líders de les seues vides (emocionalment i tot, perquè l'humor i la sana autoestima són menesters per a exercir el nostre lideratge).


Això era el que volia compartir amb vosaltres, ara, després de recordar l'humor tan bo que he vist aquest matí i de posar en pràctica algunes actituds constructives que impliquen temps, paciència i perseverança i que, a llarg termini, com també a mitjà termini, són un premi per a les persones que aspiren a incorporar la positivitat, l'efectivitat i la contribució positiva dins del seu model de vida: una altra manera de concebre l'èxit, ben distinta de l'ordinària, i de gaudir del que fem durant el procés de creació i millora.


Que tingueu un bon dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada