U dels majors aprenentatges que vaig fer, després de la lectura de documents sobre PNL i del llibre "Pídeme la luna" (Rosetta Forner), fou la importància del llenguatge en positiu. Sovint accedim a planes internàutiques en què es comenta que es violen els drets humans i es promou que es facen denúncies. Algunes alternatives:
1. Ús del llenguatge positiu en la notícia, com a mínim, amb caràcter prioritari (molt per damunt de l'altre): ambdós són imprescindibles per a comprendre'ns, no obstant això els dos poden destinar-se a funcions diferents... Així, no seria just dir que el canvi climàtic no tindrà efectes negatius. Per exemple, quaranta anys arrere les fulles dels arbres tardaven tres setmanes més a eixir (em paregué llegir ahir al Levante-EMV). Ara bé, al costat primarem les alternatives constructives, positives i pràctiques a llarg termini.
2. Promoció formativa del llenguatge positiu, a nivell de Magisteri, Periodisme, Psicologia, Pedagogia, Dret, etc. entre els estudiants i entre els mestres. Sessions de formació positiva del llenguatge, que impartirien professionals de psicologia o persones preparades en eixe tema.
3. Promoure el pensament creatiu per damunt del pensament crític, amb la intenció de compensar l'ensenyament universitari tradicional en els mitjans més democràtics o avançats de la pedagogia.
4. Que l'educació dels drets humans forme part de qualsevol programa educatiu universitari com a assignatura optativa: ens reflectirà el grau d'interés de l'alumnat i, al mateix temps, ens servirà d'enquesta pública. Si la societat té més interés, assumirà la temàtica dels drets humans (com també pot fer de l'educació ecològica) com una part més de la vida social i, per això, universitària. La creativitat permet la seua incorporació sense tindre caràcter d'assignatura.
dissabte, 13 de febrer del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada