dijous, 29 de juliol del 2010

Que la professió ens divertisca

Quan diem divertir-nos ens referim molt sovint a "passar-nos-ho bé". I si, a més, incorporem el sentir-nos com un peix a l'aigua, és a dir, en allò que ens crea benestar, sensació de fluïdesa, flexibilitat mentres vivim la professió i adaptem estils diferents o que venen de fora a la nostra forma de concebre l'ensenyament i l'educació (i els adaptem, com fem durant el procés creatiu i d'evolució personal), no sols ens alegrarem de continuar en allò que marca molt el nostre esperit creatiu (desenvolupar el que ens agrada), sinó que, a més, podrem fer que l'altre es senta part del gaudi de la professió.

I això, en els millors mestres de la universitat, es nota, es percep (des de l'alumne) i ix de manera espontània (des del mestre). Hi ha una interacció, fruit d'eixa sensació d'ensenyament democràtic, centrat en l'alumne i nascut des de la vocació. Quan u exercix un ofici (professió) amb vocació, es sent. I si no, deixeu que passen els anys i escolteu què diuen alguns alumnes... La meua experiència va unida a testimonis positius de persones que compartiren un curs reglat de valencià per a persones adultes. I això ens ompli, com m'escrivia una històrica assistent social, molt humana i humanista, a una carta meua i, a més, ens encoratja a caminar , a persistir en la nostra tasca professional i a agrair la felicitació de l'alumne.

Com deia el professor Ramon Carande a l'historiador Josep Fontana (i que aquest recordà durant la seua lliçó de comiat de la universitat, per l'any 1997): "Vostè procuri treballar sempre en allò que més el diverteixi, que d'aquesta manera serà com farà el millor per a vostè i per als altres".(*) Una de les coses que m'han recordat aquestes paraules de Ramon Carande és l'esperit altruista ("i per als altres") unit a l'autosuperació personal i al plaer d'aprendre i de desenvolupar la professió.

Com actueu quan intuïu que davant de vosaltres hi ha un bon mestre? Quins records més agradables conserveu de l'exercici de la vostra professió i de quan heu fet d'alumnes (en qualsevol curs, universitari o no)?


(*) Aquesta informació d'Internet és d'accés públic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada