divendres, 16 de juliol del 2010

Humoristes amb alternatives

Hui he accedit a una web per a artistes i he tingut l'ocasió de veure un vídeo de l'humorista Xema, el qual m'ha fet riure. I quan acabava la seua intervenció, ha fet un afegitó interessant... i amb broma!

Lliçó del dia: ¿Podem començar el dia amb una broma i acabar-lo igualment? ¿Podem començar i acabar una classe amb humor?

Un vídeo així (com també molts més) ens permet fer-nos una pregunta: ¿convé iniciar una classe amb un vídeo d'Internet, sobre humor, perquè els estudiants tinguen una classe més calmada, més centrada en la faena i, a més, més positiva i respectuosa? Per a fer entretinguda una classe no és menester ser graciós, però sí, potser, tindre gràcia, tindre sentit de l'humor. O, si no és així en la gran majoria de les classes, sí tindre, com a mínim, vocació... la qual cosa és essencial per a fruir de la professió.

Crec que, de la mateixa manera que en oratòria ens inviten a tindre un fil i fer-lo continu (l'argument), també podem fer el mateix i amb la combinació humor i sessió del dia. ¿Qui ha dit que el camp de la didàctica ja estiga llaurat i no siga possible introduir noves vessants d'ensenyament? Des de sempre hi han hagut persones que han destacat pel seu esperit de canvi i de creativitat, això és, d'incorporar nous punts de vista o concepcions de l'ensenyament, l'educació, la relació alumne-mestre-societat (família i tot), etc.

Per això, obrim la possibilitat i, així, ens obrim a noves formes de relacionar-nos amb l'alumne, amb el personal administratiu de la universitat, amb la societat... i amb la professió!

Com incorporaries l'humor a la universitat?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada