diumenge, 18 de juliol del 2010

Del glamur a l'humor

Acabe d'escoltar una entrevista de l'humorista Rubén Padilla a una figura que representava Ben Laden, present a terres del migjorn valencià. No es tractava simplement d'una interpretació més de l'entitat artística "Antología teatral del chiste malo", sinó potser una forma més de burla del tema del glamur.

Ens passen hores i hores de televisió preparades perquè intentem... Quèèèè? No, cavallers. Val més la pena que seguim els nostres camins, abans que seguim darrere de la carlota de les persones que viuen del món del glamur, tan identificat amb un color altruista, pacífic, conciliador, tranquil·litzant i amb bona acollida (perquè es considera un color positiu) com és el color rosa, especialment el clar.

En eixe sentit, i ara amb l'entrada en un tema pedagògic, considere bo introduir el color rosa en l'aula, junt amb el color verd intermedi, lleugeres tonalitats de blau i una miqueta de groc intermedi. Això es pot fer per mitjà de cartells o treballs dels alumnes en què predomine u d'aquests colors o una mescla suau amb tots quatre.

Així, a més de tindre una aula més decorada, la qual cosa atorgarà alegria al paper que desenvolupa, també incorporarem colors que ajuden a conciliar, tranquil·litzar, obrir-nos al proïsme, mostrar-nos més comunicatius, mostrar la nostra part emocional (amb la calma) i, així, afavorir que el jovent que accedisca a la universitat se n'isca amb una vida emocional més moderada, oberta a l'altruisme i a la natura (color verd), així com amb el goig de viure (groc) i, per què no, amb la cultura dels matisos. Recordem que una aula amb detalls de colors distints pot generar, inconscientment, una cultura de la pluralitat.

I tot això, no té res a veure amb la cultura del glamur, de l'ostentació ni del famoseig, sinó de l'autenticitat, la creativitat, la positivitat i el plaer de formar-se com a persona més enllà del que aprenem o del que ensenyem i tot, en interacció amb la natura i l'àmbit universitari, com ja hem assenyalat en més entrades.

Quins detalls decoratius introduiries en l'aula amb la intenció d'afavorir el sistema pedagògic universitari?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada