La bicicleta, a més de servir per a traslladar-nos, també permet que ens centrem durant un temps en la col·laboració que pot fer la Universitat amb la societat, per exemple, per a estudiar alternatives de transport del segle XXI o, com ara, la vida inspirada en l'ecologia, o l'ecologia i l'humanisme com a bases de moltes decisions internacionals del present.
Des d'eixe punt de vista podem encoratjar l'alumnat a prendre part d'aquestes opcions noves, i més com a practicant de la creativitat que com a observador: interessa que l'alumne, com també el mestre, s'interesse per temes d'actualitat o importants a llarg termini.
Igualment diré que mentres escrivia el paràgraf anterior, m'he recordat d'una notícia que hui ha aparegut als informatius territorials de Televisió Espanyola sobre una empresa que havia decidit canviar la política anterior per una més d'acord amb els valors que prioritzaran al llarg del segle, com ara, l'ecologia, l'altruisme, la generositat, el compartiment, l'amistat (per les nombroses cultures que entren en contacte, per exemple, com a resultat de les migracions), el respecte mutu... Ni és la primera ni serà l'última, motiu pel qual ens pot produir alegria i sensació que les aportacions que fem valen la pena, com també les que sorgixen de fora.
En resum, podríem dir que des de l'invent de la bicicleta, fins a l'invent més nou (i ecològic, com el de la bicicleta), potser siga interessant obrir-los les portes i admirar-los, perquè poden col·laborar al manteniment d'un planeta pel qual val la pena invertir temps i diners a llarg termini. Tot allò que beneficia la positivitat del planeta (a llarg termini), també és bo per a les persones que, en el present i tot, confien en els projectes altruistes i pel benestar de la societat. Això és treballar a curt termini i a llarg termini, és a dir, fruir mentres fem el que fem, molt propi de persones que actuen amb fluïdesa i creativitat.
Gràcies i avant!
Quines actituds promouries en l'aula pel que fa al present històric i a l'ecologia i el segle XXI?
dijous, 8 de juliol del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada