Com diu una persona que conec des de fa anys i panys, "No sols de pa viu l'home, sinó de mescla", la qual cosa ens ve com l'anell al dit quant al tema de la incorporació de l'humor dins de l'aula.
Així, podem començar amb uns minuts amb humor, o bé amb la participació espontània d'alguna eixida a partir de la inspiració d'una paraula, etc. La qüestió, com també al treball, és que l'ensenyament siga divertit, entretingut, amb les portes obertes al pensament lliure i creatiu, amb calma (com a resultat de l'alternança entre aprenentatge formal i espai per a l'esplai i l'humor).
¡Cavallers, ara va de bo! Deixem a banda les virtuts del cagar (document humorístic català del segle XIX, http://www.acudit.net/) i passem a fruir d'un ensenyament espontani, alternatiu i fluïd com l'aigua neta. Qui vullga entretindre's en el tema de virtuts i defectes (considere més encertat i convenient parlar de "cultura dels matisos"), que treballe això. Mentrestant, nosaltres, les persones que ens inclinem per posicions més moderades, fruirem del gran ventall dels matisos, paregut a l'arc de sant Martí, és a dir, al respecte de la diversitat.
Que tingueu un bon dia.
Com elaboraries un estudi sobre un tema que et fera fluir? ¿Incorporaries l'humor? Ha participat l'humor en algun estudi elaborat per tu o per alguna persona que coneixes?
dimarts, 13 de juliol del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada