Escric el títol d'aquesta entrada després d'haver llegit una notícia a http://www.noticiaspositivas.net/ (de hui) en què se'ns indica que la generació del present (com les pròximes) portaran una forma d'actuar diferent a les anteriors, a causa dels temes d'actualitat que hauran de tractar (i que la societat actual ja viu). Per exemple, la gestió del planeta.
Quan raone sobre temes d'actualitat i d'estratègies per a preparar-los, sovint insistisc en què, al meu parer, la sensibilitat, la creativitat, l'ecologia, l'humanisme, l'internacionalisme, els models de participació democràtics i alternatius als clàssics, el sistema de demandes públiques en temes socials i més, ha canviat i que, per tant, hi ha hagut una evolució que ens convida a treballar la imaginació per a trobar mecanismes i estils d'organització i plantejament de temes des de formes més distintes a les dels segles XVIII-XX i fins i tot noves. O a revisar esquemes que, des de la tradició dels continents del planeta, encara puguen inspirar-nos idees adaptades al present i útils a llarg termini i tot.
Igualment hem tingut accés, les persones que hem accedit a informació sobre la universitat i el segle XXI (indistintament de la font), a una major invitació a treballar la creativitat i, fins i tot, a estudis que parlen d'una creativitat que ja està en moviment i que, potser siga fonamental al llarg d'aquest segle que, com ja podem apreciar, va cap a camins ben diferents als anteriors (segles XIX i XX, sobretot).
Es tracta, en resum, de posar en qüestió el que hem acollit del passat (això és, fer una tria a partir de les necessitats i el present actual), centrar-nos més en el present (quins temes són els que més interessen a llarg termini i ara mateix) i evolucionar per mitjà d'una creativitat social i respectuosa amb les cultures i el medi ambient i en disposició d'adaptar-se a les realitats i els reptes del segle... des d'una posició positiva, constructiva i amb l'humor i l'alegria al costat dels projectes creatius.
En eixe sentit, crec que ens interessa introduir a la Universitat del segle XXI temes com l'ecohumanisme, l'internacionalisme, el pacifisme, la sensibilitat, la creativitat, el lideratge , l'educació cultural i més temes de la línia humanista.., així com la tecnologia, la tècnica i les ciències naturals o l'economia i la seua relació amb la gestió del planeta. És u dels reptes que té la Universitat i en què convé invertir temps, diners, personal docent o formador i, alhora, difusió en les aules i en l'ambient universitari. I sempre des de la idea d'una universitat en contacte amb la societat i que n'aprén i col·labora amb la realitat social i les persones que la formem, indistintament de les nostres peculiaritats.
dijous, 1 d’abril del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada