Que la ciutadania pot desenvolupar una enorme capacitat creativa, és una cosa certa... quan veiem que la creativitat va més enllà de la part tecnològica, artística, escriptora o publicitària. Així, si consultem aquests dies la plana http://www.neuronilla.com, podem accedir a un article interessant sobre Muhammad Yunus, la persona considerada com a creador dels microcrèdits, els quals han permés que un 56% de les persones hagen eixit de la pobresa extrema.
En síntesi: si a nivell universitari promocionem la creativitat i l'interés de l'alumne i els professors per la societat, no sols trobarem noves formes de participar més enllà dels vots, les manifestacions o les formes ja conegudes, sinó que, a més, n'aprendrem d'eixes i, com ja va fer Muhammad Yunus per mitjà de la revisió del capitalisme (individualisme) i el socialisme (solidaritat), crear formes diferents de concebre la societat i de projectar a partir del present que ara vivim i gaudim (si més no, el màxim de dies possibles, la qual cosa també interessa que compartim amb els alumnes, perquè orienten la seua vida -mentres passegen junt amb nosaltres- cap a l'optimisme, l'esperança, el realisme positiu, l'anàlisi pràctica i valors com l'ecohumanisme, l'internacionalisme, el pacifisme o la sostenibilitat).
Quines formes de creativitat considereu imprescindibles per al segle XXI i la cultura universitària del segle actual?
divendres, 9 d’abril del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada