divendres, 9 d’abril de 2010

Ciutadania creativa

Que la ciutadania pot desenvolupar una enorme capacitat creativa, és una cosa certa... quan veiem que la creativitat va més enllà de la part tecnològica, artística, escriptora o publicitària. Així, si consultem aquests dies la plana http://www.neuronilla.com, podem accedir a un article interessant sobre Muhammad Yunus, la persona considerada com a creador dels microcrèdits, els quals han permés que un 56% de les persones hagen eixit de la pobresa extrema.

En síntesi: si a nivell universitari promocionem la creativitat i l'interés de l'alumne i els professors per la societat, no sols trobarem noves formes de participar més enllà dels vots, les manifestacions o les formes ja conegudes, sinó que, a més, n'aprendrem d'eixes i, com ja va fer Muhammad Yunus per mitjà de la revisió del capitalisme (individualisme) i el socialisme (solidaritat), crear formes diferents de concebre la societat i de projectar a partir del present que ara vivim i gaudim (si més no, el màxim de dies possibles, la qual cosa també interessa que compartim amb els alumnes, perquè orienten la seua vida -mentres passegen junt amb nosaltres- cap a l'optimisme, l'esperança, el realisme positiu, l'anàlisi pràctica i valors com l'ecohumanisme, l'internacionalisme, el pacifisme o la sostenibilitat).

Quines formes de creativitat considereu imprescindibles per al segle XXI i la cultura universitària del segle actual?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada