U dels meus somnis és crear un centre d'educació lliure i gratuïta. I l'aula en què es farien les sessions comptaria amb un espai de més de nou metres quadrats i amb la possibilitat de moviment per a sis persones situades com si dibuixàrem una barca lleugerament allargada. Deixaríem espai perquè uns treballs artístics o, fins i tot, material de publicacions de pensament lliure (com també material d'esbarjo o per a material de pensament creatiu) ocupara un lloc i, a més, ho fera amb harmonia amb l'espai (visual i tot).
Un espai així, i sense cap taula intermèdia i amb cadires soltes i que facilitarien la transpiració, podrien facilitar una relació entre la persona que exposa i les altres. A més, el fet de formar una "O en forma de barca" no sols permetria la sensació d'espai gran (la qual cosa jugaria a favor de la calma) sinó de relació democràtica entre els membres, espai obert, facilitat per a veure's entre tots, una relació oberta... Si, igualment, incorporem música alegre i tranquil·la, com recomanen els estudis pedagògics més avançats, podem fer un bon afegitó: relacionar l'activitat organitzativa i lògica amb l'espontània i humanista.
Recorde que durant un any de Magisteri vaig estudiar una assignatura... en un despatx més menut, junt amb tres o quatre persones i el mestre. Quan acabà el curs, es pot dir que ens sentíem en família. Fins i tot férem l'examen allí. No és eixa la intenció, sinó, com també feu una dona ja molt gran i que havia exercit de mestra, aprofitar un espai per a gaudir i fer gaudir i, així, compartir el que aporta cadascuna de les dos bandes. Al cap i a la fi, tots som mestres i, al mateix temps, alumnes.
Com organitzaríeu una aula, a diferència de la típica aula?
Sobre l'arquitectura capdavantera podeu consultar "La arquitectura consensuada" (entrevista con Crystopher Day) a Google. Interessant.
dilluns, 21 de juny del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada