Crec que és interessant que tant l'alumne com el mestre coneguen els seus talents, això és, i amb traducció d'un escrit de Rosetta Forner, "Allò que els fa únics, que definix la seua singularitat, que els distingix dels altres congèneres humans. (...) ve amb nosaltres quan naixem i es manifesta de forma absolutament espontània ja des de la infància".
En el meu cas, crec són...
1. L'altruisme, perquè he tendit a donar amb molta facilitat en espais oberts, és a dir, en espais de llibertat d'acció.
2. La sensibilitat, sobretot amb les persones grans, els xiquets i les persones malaltes o que viuen en la pobresa.
3. L'excentricitat, és a dir, la passió pel circ, per les pel·lícules còmiques (bé de cine mut, bé de cine sonor), així com a mitjà per a manifestar la llibertat d'expressió (vestir ad libitum, portar barret, etc). De xiquet ja ho manifestava a classe i, atenent a dades de persones pròximes, aplegava un poc a exercir una mena de lideratge popular. Per tant...
4. Líder popular.
5. La didàctica, perquè amb molta rapidesa he pogut explicar a aprendre, fins i tot quan encara no havia començat Magisteri.
6. El cant, perquè recorde que una mestra de Magisteri, després de cantar per primera vegada, va dir davant de la classe "Tienes buen timbre".
7. Facilitat per a indagar. Magisteri fou, simplement, el remitjó inicial que durant els últims dos anys he ampliat per mitjà d'aportacions de llibres com els d'Augusto Cury.
8. Suavitat i paciència en les relacions humanes.
Com ja hem dit en més d'una vegada, la part interior de la persona ix quan aquesta té temps per a indagar i, així, en acabant actuar amb llibertat de moviment. Sovint peguem la campanada... i ens sorprenem. En qualsevol cas, convé anar avant, sobretot ara que ja sabem un poc més de nosaltres i podem situar millor les coses en cada alçador.
Quins talents tens, com a persona, i quins tenen els teus mestres?
dimarts, 15 de juny del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada