No resulta fàcil trobar informació sobre "professors universitaris creatius" i sí sobre què ha de fer (?) el mestre creatiu. ¿Serà que la creativitat tendix a centrar-se en la part artística (el que tradicionalment diem art), la música, la fotografia, la publicitat, la innovació empresarial, etc.?Si la Universitat té una relació directa amb la societat (perquè en rep influències, persones que estudien, persones que es dedicaran a ensenyar o a netejar i mantindre les instal·lacions, ...) i la societat avança quan es desenvolupa la creativitat i, a més, els professionals que es dediquen a l'ensenyament (universitari o no)... són treballadors, això és, treballen per a una "empresa" (tinga el nom "Administració" o el que vullguem posar-li), ¿per què no treballar la creativitat des de les aules, per mitjà d'un ensenyament més centrat en la capacitat creativa de la persona i, així, de cada membre que participa en l'aula?
Els canvis de mentalitat, quan treballen la part positiva de la persona, mereixen una rebuda respectuosa i, al meu parer, l'interés de les persones més interessades per fer un món més social i, en el cas de l'ensenyament, afavorir que l'estudiant isca de la Universitat amb vocació i amb la joia d'haver aprés a ser més independent, posar més en qüestió l'statu quo, ser més curiós, jugar més amb les paradoxes i tindre més interés per la pluralitat (horitzontalitat) i per la singularitat com a mitjà d'enriquiment social.
Quines aportacions considereu creatives en una aula i quines faríeu vosaltres si exercíreu de mestre? I quines feu, si exerciu el càrrec, bé a distància, bé de manera presencial?
Que tingueu un bon dia.
dissabte, 26 de juny del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada