dimecres, 4 d’agost de 2010

Mestres amb vocació i originalitat

Adés he passejat per uns documents de professionals del circ modern (pallassos), en la web http://www.unaplauso.com i m'he trobat amb persones que encara fan servir la música dels pallassos més famosos que, potser, hi hagen hagut a Espanya: Fofó, Gaby, Miliki i Fofito. Al meu parer, com també quan escoltem actuacions amb música treta de cantants d'ara (i que podria ser més tranquil·la...) ens podem fer unes quantes reflexions, atenent a estudis com els d'Augusto Cury:

1. És positiu impulsar l'originalitat en l'alumne, siga de la professió que siga, és a dir, ser creatiu i tindre un estil propi (una forma més d'independència). Ací tenim un exemple ben conegut: els cantautors, mas que alguna vegada canten poemes, ja que molt sovint composen i elaboren la lletra.
2. És positiu incloure la música alegre i moderada en molts moments de l'espectacle (o de l'actuació del professional) perquè així farem una contribució emocional i positiva a la societat en què vivim, ja que compensarem la música que predomina i, mentres col·laborarem amb l'alumne, compartirem la tranquil·litat que genera a curt termini (com també a llarg termini). Una societat més tranquil·la és una societat més creativa, si tenim present que les idees creatives (i l'origen de molts invents) sorgiren en espais oberts, de calma o per serendípia (casualitat).
3. És essencial aprendre dels mestres (com dels alumnes) i considerar que totes les persones som mestres (en algun camp o més) i alumnes (en molts més). Per tant, la vocació ha d'incloure un sentit de la humilitat mentres s'ensenya i el plaer de compartir la senzillesa al costat de persones com els alumnes. Els meus millors mestres havien tingut els seus grans mestres (més enllà dels pares de cadascú) i procuraven tindre un estil independent (per mitjà de la creativitat) així com de crear escola (amb la intenció de col·laborar a favor del valor "cooperació"). És a dir, unien la individualitat (singularitat de cada persona) amb la pluralitat i la cooperació. Igualment, els millors mestres, en el fons, eren filàntrops..., mas que no aparegueren en programes de famosos de la "tele"... La persona competent no necessita competir, sinó tindre esperit de superació (creativitat).

Com promouries la creativitat en els alumnes?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada