Adés he escoltat la banda de música La Lira de Ribadavia (Galícia) i m'he sentit ple per la calma, la música ben feta i amb moderació, la suavitat de l'obra que escoltava (per mitjà d'http://www.unaplauso.com) i una de les primeres coses que he pensat era la conveniència d'actuar, en l'ensenyament, com una banda de música:
1. Un director.
2. Interacció entre el director (mestre) i els instrumentistes (els alumnes).
3. Pedagogia centrada en l'alumne (la batuta es dirigix cap als alumnes).
4. Donem entrada a alumnes ben diferents (moments en què toquen instruments diversos o el passatge es centra en u o en una classe d'instruments).
5. Contacte amb la societat (públic).
6. Treballem al servici de la societat (perquè el públic gaudisca i transmeta el plaer de la música).
7. Valorem el treball del grup i l'aportació de cadascú...
... i continuem, perquè ens agrada el que fem, sentim vocació i la interacció ens és positiva, la qual cosa ens encoratja a millorar i a provar formes diferents i tot (incorporar creativitat i aprenentatge).
Una abraçada a tots els lectors.
Com interpreteu una banda de música, un grup de teatre, una agrupació de pallassos, un equip de futbol, un claustre de professors, etc.? Quines funcions considereu que han de desenvolupar els diferents membres? Quins estils d'organització preferiu?
divendres, 13 d’agost del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada