Els nous mitjans tecnològics, al meu parer i també al de persones que promouen la creativitat a la vida social (universitària o no), és més que incorporar uns mitjans: fer que servisquen de pont perquè les persones siguen més humanes, més obertes mentalment, més independents, més sintètiques i investigadores, més qüestionadores de la informació fàcil i que pretén l'atracció. Recordem que les persones som assossegades per naturalesa i que si hi ha res que ens fa més lliures és l'esperit independent i creatiu
Igualment hi han estudis molt competents (sobre la missió de la universitat del segle XXI) que parlen de la informàtica com un mitjà que actuarà com el telèfon, la televisió i molts invents que ara ens resulten familiars, per exemple, el mòbil. Per tant, des del pensament lliure podem dir que els nous mitjans són una part del tot, no el centre, de la mateixa manera que el mestre, l'alumne o el personal administratiu són una part de la societat. Fàcil de comprendre, no?
Doncs si això resulta així, crec que la missió dels mestres universitaris amb vocació és diferenciar el que pretenen les persones interessades i el que realment pot ser profitós a nivell social, la qual cosa inclou unir tecnologia, moral, creativitat, humor positiu, servici a la societat, música en les sessions, pedagogia centrada en l'alumne, etc. I això és innovar, anar més enllà dels invents tècnics: passar a la part humana i social de la persona.
Quina utilitat considereu positiva per als nous mitjans tecnològics o de comunicació?
dijous, 5 d’agost del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada