dimecres, 5 de maig de 2010

"Guanyem tots" per a universitaris

Després de consultar la web http://www.aulafacil.com/Tecneg/Lecc-5.htm, podem aplegar a unes conclusions sobre l'estil de treball "Guanyem tots" ("Guanyar-guanyar"):

1. Beneficis mutus.
2. Esperit de col·laboració.
3. Confiança mútua.
4. Acord prou bo, atenent a les dos parts per independent.
5. Ampliació de l'espai de col·laboració: poden sorgir idees o espais més amplis d'aplicació. Capacitat creativa superior a la imaginable a l'inici.
6. Majors relacions personals i de millor qualitat.
7. Voluntat de mantindre una relació entre les dos parts a llarg termini, això és, durant molt de temps.

En la relació mestre-estudiant, la idea "a llarg termini" pot implicar el temps que dura l'elaboració d'un estudi, el curs escolar, els contactes postuniversitaris, etc.

Així, en la vida diària, per exemple, podem observar una relació "guanyem tots" en casos com el mestre que, ja com a amic, dóna llibres a l'històric estudiant i aquest, posteriorment, elabora un estudi i el presenta a un concurs o bé a una publicació periòdica. La sensació és que les dos han eixit guanyant i que, a més, ha pagat la pena mantindre una posició en què pot haver donacions espontànies i tot, és a dir, un desenvolupament del valor generositat.

O la col·laboració desinteressada entre les dos parts, de manera espontània i amb fluïdesa.

Són moltes, per tant, les formes en què poden ajudar-se les dos persones: l'acte de donar i el de rebre tenen cabuda en el món del "guanyem tots"... i, a més, amb naturalitat, això és, amb suavitat.

Quines aplicacions universitàries trobeu a la tècnica "guanyem tots"?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada