dissabte, 29 de maig del 2010

Canal de percepció més utilitzat

És interessant saber quin és el canal de percepció que predomina en cada estudiant, en cada mestre. Per a això hi han documents interessants, com ara, a la web argentina http://www.rrppnet.com.ar/pnl.htm. Se'ns indica que el preferit (que no el predominant) és l'auditiu, mentres que també se'ns recorda dades com les següents:


a) S'estima que més del 95% del total dels processos mentals tenen lloc en l'àmbit del subconscient.

b) En el 40% de les persones predomina el perfil visual.

c) En el 40% predomina el kinestètic (tacte, gust, olfacte).

d) En un 15% ho fa l'auditiu.

e) En un 5% els tres. Aquestes persones se'ls anomena "triomfadores". Desconec el motiu, sincerament, i haguera preferit un nom més discret, com "genèric", nom que figura en uns apunts de PNL preparats per Inma Capo (una formadora de PNL) i que em facilità l'any passat una persona.


Conec una persona que predomina en el visual, una en el kinestètic i, en el meu cas, és el genèric. Puc assegurar-vos que resulta una aventura compartir una estona entre un visual, com eixe, i jo quan busquem resoldre un tema, com ara, una empresa en què hi hagen seients per a fer reunions de sis persones. Recorde que l'any passat hi haguérem de reconéixer que cadascú, el visual i jo, teníem dos formes ben diferents de parlar (


A provar!


Nota: L'any passat, amb uns apunts de PNL, vaig aplegar a

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada